Afbeelding

Na veel problemen werkten ze goed. De beide Belgische trajectcontroles op de E40 en E17 noteerde vele kentekens van mensen, die ‘iets te veel haast’ hadden. En kennelijk werden de controles zo succesvol, dat ze tegenwoordig regelmatig uitgezet te worden, omdat de politie de boetes niet allemaal kan verwerken.

Waar men in Nederland met het CJIB een centrale, goed geoliede, en bovendien uitstekend geoutilleerde instantie hebben, die met een druk op de knop half Nederland moeiteloos van onzinboetes voor een paar kilometer te hard op een lege snelweg voorziet, zijn ze in België nog niet helemaal rot van binnen, en kan een veelheid aan boetes zowaar de boel een beetje blokkeren.

De boetes worden niet zoals in Nederland centraal verwerkt, daar begint het mee, en bovendien moet er voor elke betalingsweigering een dossier aangemaakt worden.

Strooizand in de ambtelijke molen gooien en de boel op democratische wijze hinderen, in België kan het. Het lijkt me echter een kwestie van tijd voordat ze ook daar de administratiekosten ‘uitvinden’ om de extra kosten te financieren.

Belgen, houd ze puur…

Advertisements

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Eén reactie »

  1. Wie een een snelheidsovertreding beging, mag een boete in de bus verwachten. Tegenwoordig kan je de hoogte ervan heel gemakkelijk zelf berekenen met een boetecalculator.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s