Chevrolet Indycar 2015

Niet alleen bij de FIA is men de weg kwijt. Ook in het ‘land van de onbegrensde mogelijkheden‘ sporen de beleidsmakers niet helemaal?

Chevrolet heeft haar aero-kit voor circuits en korte ovals aan de media getoond. Het lijkt wel alsof een 2014 Indycar met een F1 uit 2010 het bed heeft gedeeld.

Waar je ook kijkt zijn er vleugels, winglets en Gurneys [flaps] geplaatst. En laat nu juist de Formule 1 van al die rommel zijn afgestapt. Doen de Amerikanen alles dunnetjes over?!

Chevrolet Indycar 2015

Jim Campbell, GM’s U.S. vice-president had nog het lef om dit gedrocht een ‘mijlpaal in de geschiedenis van de sport‘ te noemen.

De ceo vindt dat deze raceauto tot stand is gekomen na uitputtende tests om de optimale balans tussen downforce en ‘drag‘ [luchtweerstand] te vinden.

Maar hoeveel spoilers kun je op een monoposto ‘plakken‘? Telt u ze even? Ik lees het totale aantal wel in het commentaar…

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s