Bikkel deLuca

Ja, uw scribent heeft het één en ander op te merken over luchtfietsers, fantasten of ronduit oplichters, die met de “meest fascinerende hypercars” de wereld willen veroveren. Maar dit bedrijfje was iets anders…

Voor echte ondernemers met benzine in het bloed heb ik altijd respect. Zo ook voor de oprichter Carlo Bikkel uit het Noord-Hollandse De Goorn.

Op 15 december 2012 opende Carlo de deuren van zijn droom: Bikkel Sportscars.

bikkelsportcars1

Aanvankelijk richtte men zich op restauratie van klassieke sportauto’s, maar al snel kwam er een eigen auto, de deLuca. Een cabrio op basis van de Kever 1200, 1300 en 1500 die tegen een relatief zacht prijsje werd aangeboden.

Iets heel anders dan een megalomane Dr. Kambiz Youabian die een walvis-op-wielen voor 1.1 miljoen dollar wilde verkopen.

Maar helaas heeft de droom voor Carlo Bikkel maar twee jaar mogen duren. Eind 2014 moest het bedrijfje de deuren sluiten.

Bikkel deLuca

Maar eerlijk gezegd, anno 2012/2014 met een op een Kever gebaseerde kitcar op de markt komen met het uiterlijk zoals op de foto’s…san is ergens iets mis gegaan met je ondernemingsplan en het marktonderzoek.

De deLuca oogt gewoon te simpel, te eenvoudig. Niet dat de Kever-basis niet goed zou zijn, want Burton baseert haar modellen ook op de oeroude Citroën 2CV.

Als ik door een oud exemplaar van ‘Which Kit?‘ [een Britse magazine over kitcars] blader, kom ik al auto’s tegen die mij flink hebberig maken. Dat gevoel mis ik bij de deLuca.

Jammer, want een Nederlands autofabrikant[je] erbij was altijd leuk.

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s