BMW

Fernando Alonso zal zijn oude werkgever nauwelijks terug kennen. Waar Ferrari in de afgelopen vijf jaar telkens te slap aan het seizoen begon, is het rode team nu in staat om direct aan te haken bij het snelste team op dat moment. Zowel Kimi Räikkönen als Sebastian Vettel reden hun SF15T binnen een top 5 tijd.

Kimi was de langzaamste van de twee, Vettel op iets meer dan 0.4 sec volgend. De Fin liet nochtans weten dat zijn snelste ronde niet goed was, en dat hij dus nog sneller kon.

De wederopstanding van Ferrari is ook slecht nieuws voor het team van Sir Frank Williams, wiens mannen dit seizoen weer races willen winnen. Maar zoals het er nu naar lijkt zullen ze eerst een stevig robbertje moeten vechten met de Ferrari-boys, om de kruimels op te pikken die Mercedes ongetwijfeld zal laten liggen.

Wie er ook met verbazing naar het tijdentabel zitten te kijken, zijn de mannen van Red Bull Racing. Het lijkt erop dat hun ‘B-team’, zusterteam Toro Rosso met een conventionele STR10 een klap sneller is dan de RB11. Ricciaord had weinig redenen tot lachen, aangezien zijn powerunit -nu al- moest worden vervangen. Wellicht dat de ‘Aussie’ de tijd van zijn Russische teamgenoot Kvyat wat scherper kan stellen? Kvyat was nauwelijks sneller dan Carlos Sainz jr.

Max Verstappen kende problemen met zijn accu en zag zich terug op een P14. Maar Max liet in de VT1 al zien dat een tijd in de top tien zeker tot de mogelijkheden mag worden gerekend. Die WK-punten komen er wel en dan zal Max opnieuw een record in handen hebben die niemand zal kunnen verbeteren,

Als muisjes kwamen ze naar buiten. De coureurs van Sauber mochten nu wel de baan op, nadat ze gedwongen binnen zaten in de VT1. Rechter Croft heeft bevolen dat de leiding van Sauber opnieuw in gesprek moet gaan met onze landgenoot Van der Garde.

Potentie heeft de Sauber C34 wel, want meteen nestelde Felipe Nasr zich tussen de Force India’s van Hülkenberg en Perez. IKEA wc-borstel Ericsson liet weer zien dat zijn ‘opleving‘ bij Caterham niet helemaal zuiver was. De men die zogenaamd sneller was dan Kamui Kobayashi moest bijna twee seconden toegeven op zijn Braziliaanse teamgenoot.

McLaren-Honda blijft sukkelen. Nu was er weer een probleem met de air-intake, en bijna verloor het team weer een coureur nadat Magnussen in bocht 6 zijn achterkant kwijt raakte en van de baan vloog. Button zag een gat van ruim 3.5 seconden met de top. Het lijkt mij dan zeer moeilijk om positief te blijven en ook in hoofdkantoor Tokio zal men niet ‘happy’ zijn.

Manor reed nog steeds niet, want de software om de motoren te laten draaien was nog niet binnen. De harde schijven waar alle informatie op stond was gewist voorafgaande aan de veiling, dus wordt er met man en macht gezocht naar een omweg om de auto’s morgen de baan op te sturen.

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s