Max Verstappen - Red Bull Junior

Max Verstappen – Red Bull Junior

Terwijl de meeste fans een P13 nog voor zijn teamgenoot en Daniil Kvyat een redelijk resultaat zullen vinden, is rookie Max Verstappen niet tevreden over zijn behaalde startplaats voor de Grand Prix van China dat morgen van start gaat.

De Nederlander met Belgische roots vond zijn auto snel genoeg om de Q3 te halen. “In de VT3 zat ik in de top 10, dus voor mij is het een tegenvaller dat ik in de kwalificatie buiten de top tien ben geëindigd.”, zo begint het talent zijn relaas. “Ik blokkeerde alleen bij het ingaan van bocht zes, waardoor dat niet lukte.”

Maar Max Verstappen houdt moed: “Onze race pace is namelijk goed en ik ben blij met hoe het team de auto van vrijdag op zaterdag heeft verbeterd. Ik was toen niet tevreden over de balans van het chassis.”

Starten vanaf P13 maakt het voor morgen er natuurlijk niet makkelijker op, maar ik denk dat we alsnog sterk kunnen zijn in de race.

Verstappen liet teamgenoot Carlos Sainz jr. een anderhalve tiende achter zich. Red Bull coureur Kvyat mag zondag zelfs tegen de achterkant van van twee Toro Rosso’s aankijken.

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

»

  1. Knelisgeeftgas schreef:

    Het tekent de ware aard en mentaliteit van een winnaar -in-spe om niet tevreden te zijn met welke plaats dan ook als je een foutje hebt gemaakt. Bij de eerste 10 in de race moet er zeker in zitten….

Geef een reactie

