plyfly wooden gokart

Ik hou van knutselen en bedenk telkens ‘concepts‘ om ooit te realiseren [mijn ideeboekje zit er bomvol mee]. Een fatsoenlijke kart van hout was een van die dingen die ik bedachte. Deze heren hebben het kunnen concretiseren en hopen nu genoeg geld binnen te krijgen via een oproep op Kickstarter.

Wat de eerste investeerders krijgen is een bouwpakket dat bestaat uit 3 dozen met onderdelen, en het knutselen kan beginnen. Door middel van een motortje van Honda of Brigg-Stratton is fun verzekerd. Met een niet al te misselijke topsnelheid van 40 km/u en een tank die je in 2,5 uur leeg rijdt, kun je een leuk middagje lol hebben.

De kart weegt zo’n 60kg en beschikt zelfs over een schijfrem. Je steunt het project al vanaf $5 en daarvoor komt je naam in de handleiding te staan.

Benieuwd geworden en wil je zelf scheuren met deze kart? Helaas kan dat voorlopig alleen als je in de VS, Canada of Mexico woont. Voor $745 krijg je het model met 2,5 pk en vanaf mei worden ze verzonden. Wie meer power wenst, kan een versie met een 4 pk sterke motor bestellen.

Zo zie je maar dat je niet de enige bent die iets bedenkt of ontwerpt. Helaas heb ik geen garage c.q. werkruimte vol materiaal, gereedschap en machines [of ken ik iemand die dagelijks er de beschikking over heeft], anders zou ik vandaag nog zelf aan de slag gaan.

Van dit soort projectjes kan ik echt genieten!

Een filmpje van de PlyFly kart vindt je hieronder.

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

