Rosberg_Hamilton_staredown

Nico Rosberg toonde zijn frustratie over de gang van zaken tijdens de GP van China. De Duitse Fin was ontevreden over de tempo van teammaat Lewis Hamilton, terwijl de Ferrari van Sebastian Vettel hem in de nek hijgde.

Het gevecht op de baan blijft nog uit maar de sfeer tussen deze twee is zeker niet in orde, zo bleek het in de persconferentie na de race.

Het tempo lag namelijk lager dan wellicht noodzakelijk was en zo kwam Sebastian vlak achter me te zitten en had hij een kans me via de pitsstops te passeren. Ik moest eerder naar binnen om die mogelijkheid af te dekken. Het heeft me zeker tijd gekost en ik moest mijn laatste stint daardoor ook langer maken dan gepland, waardoor ik geen kans meer had nog om de zege te vechten. Ik baal hier dus zeker van.”, aldus Nico Rosberg.

Teamgenoot Hamilton liet weten niet verantwoordelijk te zijn voor de problemen van Rosberg. De Brit die op weg lijkt naar een derde titel, vond – terecht- dat Rosberg maar achter hem bleef hangen.

Het is niet mijn werk ervoor te zorgen dat Nico een goede race kan rijden. Ik moet gewoon mijn eigen auto zo snel en goed mogelijk aan de finish brengen en dat heb ik gedaan. Nico zat een stukje verder achter mij en als hij er langs had gewild, had hij dat moeten proberen maar dat deed hij ook niet.”

En daarmee legt Hamilton een manco bloot dat de Nico Rosberg van dit seizoen lijkt te kenmerken; ‘Wel willen maar niet kunnen‘…

De ‘persco‘ van China, en let op het gezicht van Lewis bij 1:11 minuut.

 

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Eén reactie »

  1. Knelisgeeftgas schreef:

    Rosberg moet niet zeuren, maar gewoon gas geven en Hamilton passeren. Heeft ie nergers last meer van, noch voor hem noch achter hem……….

Geef een reactie

