Susie-Wolff3

De recente ontwikkelingen binnen het team van Williams zitten Susie Wolff niet echt lekker. De vrouw van Toto Wolff zag tot haar ontsteltenis dat Adrian Sutil werd aangenomen als reserve-coureur.

32 jaar is ze inmiddels en daarmee een van de oudste testrijders, zoniet de oudste testrijder sinds het stoppen van Pedro de la Rosa.

Williams is tegenwoordig een team dat maar enkele tienden van secondes achter de top zit, ondanks dat Mercedes nog steeds ‘onbereikbaar’ is en Ferrari langszij is gekomen. Susie Wolff merkt er weinig van, al krijgt ze nu meer rijtijd dan ooit te voren.

In een interview met persbureau Reuters liet de dame nogmaals haar teleurstelling blijken: “Het feit dat het team Adrian heeft aangetrokken als reserverijder, heeft mij doen beseffen dat ik dicht op mijn doel zit -een racestoeltje in de F1- maar tegelijkertijd er mijlenver naast zit.”

Wat ook niet helpt zijn de nieuwe superlicentieregels die naar aanleiding van tiener Max Verstappen door de FIA worden ingevoerd. Om een superlicentie te verkrijgen, zal een coureur dan eerst bepaalde resultaten hebben behaald in andere raceklassen.

Ik hoop nog altijd dat de regels nog worden aangepast. Ik heb niet het geld om in die raceklassen te rijden, om zo punten te scoren. Bovendien rij ik al jaren voor Williams.”, zo besluit Wolff.

SusieWolffYDT_2013

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

