kvyat 2015 monaco

Deze hypocriete bewering doet de teambaas van Red Bull Racing na een bar slechte Grand Prix van Canada van zijn team.

Horner pleit voor aanpassingen in het reglement betreffende de ‘engine-freeze’, anders ziet de Brit zijn Franse partner vertrekken.

Eerder hadden Renault en Ferrari een maas in de wetgeving ontdekt en mochten de motorenleveranciers uiteindelijk voor het gehele seizoen de zogeheten ‘tokens’ gebruiken. Maar dat was voordat Renault de boel verklootte door een domme ontwerpfout aan de zuigers.

Het gevolg was dat kopman Daniel Ricciardo al na vier races aan zijn vierde motor toe was. Renault en Red Bull ijveren sindsdien voor verruiming van de regels.

Mercedes is tegen elke verandering, dat is vanuit hun standpunt logisch. Maar we hebben het nu over de toekomst van Renault in de sport.”, zo begon Horner.

RosbergMercedes2014 pitstop

De mensen bij Mercedes zullen nu moeten handelen in het belang van de sport, in plaats van hun eigen belang. De huidige situatie is ‘onvolwassen’ en onwaardig!”, aldus Christian Horner tegenover de media in de paddock van Montreal.

Uw scribent moet hier hartelijk om lachen. Zo hypocriet!

Want laten we wel wezen; dit is dezelfde man die in de jaren 2010-2013 zich met hand en tand verzette tegen maatregelen die de voorsprong van Red Bull Racing mogelijk konden aantasten. Het ging zelfs zover dat Horner, Newey en Marko gingen pleiten voor Pirelli’s die beter bij hun auto zouden passen.

Prompt won Vettel vanaf de zomerstop ELKE Grand Prix!

Wat dat goed voor de sport! Zeker niet, maar toen kon het Horner geen bal schelen. Er moest worden gewonnen, koste wat kost…

Christian Horner moet vooral zijn mond houden en zijn eigen advies van harte nemen: ‘Harder werken als het tegen zit en de concurrentie slimmer is gebleken‘.

 

Eerder verschenen van dezelfde auteur in GPPits.net

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

»

  1. Karel schreef:

    F1 bandensparen brandstof sparen motoren sparen -mogen niet ontwikkeld worden-
    knopjesdrukkerij

    David Coulthard: The number of radio messages about fuel saving during the race really annoyed me. Veel rijders al in ronde 1…ronde 1……
    It seems to me that this is the biggest issue at the heart of complaints that Formula 1 is not what it should be, in terms of a test of man and machine on the limit.
    The sport has gone from the bucking bronco cars driven by Ayrton Senna, Alain Prost and Nigel Mansell, to an exercise in systems management which Fernando Alonso likened to piloting airliners.

    The bigger picture
    They are just not tested sufficiently at all ( that is why even a 17 year old can drive ).

    But they are not difficult enough – either physically or mentally.
    Fernando Alonso is an all-time great, a driver who would have been at the top of the sport in whatever era he raced. In the last two races he has said two things that really hit home.

    The first was that the last time he was tested to his limit mentally and physically in a grand prix was 10 years ago.

    The second was that driving the current cars is more about systems management than it is about driving skill.
    Lewis Hamilton is of the same calibre. He said after the race in Canada that he was not even stressed, that it was not difficult.

    Brandstof sparen – Motoren sparen- remmen sparen -Knopjesdrukken-Motoren niet doorontwikkelen zie Honda …..
    En op alles staat straf en straffen….tijd straffen gridstraffen enz.

    Zijn er noch knopjesdrukkers in de zaal….? 400 euro voor een race.Ecclerstone werkt belasting vrij. Hij betaalt geen belasting over enig welke inkomsten. Een race organiseren kost het/een circuit 50 miljoen euro.en dit verdwijn t vervolgens zonder enige belastingafdracht.

  2. Karel schreef:

    Horner heeft t over het verder mogen ontwikkelen van een motor tijdens het seizoen. Tijdens
    Alleen in de wintermaanden mag je een motor aanpassen wijzigen en upgraden
    Als in februari de eerste race begint kunnen alleen kleine en beperkte wijzigingen plaats vinden allen alleen weer binnen een lijst van 900 regels en regelgevingen.

    If effectively stop the development of the engine in February 2016, Renault might say goodbye to the championship,” he said.
    Ferrari heeft alleen dank zijn de data en info van Mercedes zelf een goed seizoen.
    Deze ferrari motor is (groten)deels een mercedes motor..hoewel dat wel erg gevoelig ligt en mercedes belangrijke nieuwste informatie en data achterhoudt.Dat moet ferrari zelf uitzoeken
    Renault heeft deze hulp niet evenals Honda dus die blijven alleen om te overwinteren.

    Vele vergeten dat een hybride geheel anders is als een V8 en is regels aangepast zouden kunnen worden.Beter weggelaten… F1 verstikt in regels regelgeving wetten dus straffen..

    Een motor niet kunnen doorontwikkelen tijdens het race- seizoen is van de zotte en maakt F1 verder tot lachertje en betere knopjesdrukkerij.
    Nu moet de coureur in de 1ste ronde van de race al op de knop van brandstofbesparen drukken…er weer af… tijdens de race blijven herhalen..daarbij ook de inspuitlimiet niet over schrijden weer een ander regeltje en wet.
    Daarbij het bandensparen enz .

  3. Karel schreef:

    Lauda backs Räikkönen: F1 should have real men

    Have F1 drivers raced flat out…..?

    With Lewis Hamilton being asked to “lift and coast” and strategies dominated by tyres ,fuelsaving (en knopjesdrukkerij) just how much racing do drivers actually do….?
    F1 is van het – voor en door pubers – niveau.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s