Magnussen_kevin

Het wordt druk bij McLaren. Jenson Button zou op de schopstoel zitten, Stoffel Vandoorne zit in de wachtkamer en we hebben Kevin Magnussen die niet nog een jaar reserve-coureur wil zijn.

Magnussen maakte vorig jaar zijn racedebuut in de Formule 1 bij McLaren, maar moest daarna een stapje opzij doen om de terugkeer van Fernando Alonso mogelijk te maken. De Deen mocht de eerste race van het jaar in Australië nog wel van start gaan, omdat Alonso nog last zou hebben van een hersenschudding als gevolg van de vreemde crash in de wintertest.

Sinds maart rijdt Magnussen vooral virtuele testkilometers in de McLaren-simulator. Iets wat de zoon van Jan Magnussen, -links op de foto- ooit een belofte en debutant bij McLaren in 1995, niet lang zal blijven doen, als het aan hem ligt.

Het gaat absoluut niet gebeuren dat ik het volgend jaar weer louter testwerk ga doen. Geen sprake van“, aldus Magnussen tegenover Autosport. “Dit jaar heb ik deze rol geaccepteerd, maar volgend jaar moet er iets veranderen, anders zal ik verder gaan zoeken en iets anders gaan doen.”

Als ik geen racezitje krijg ga ik misschien iets anders doen en het is goed als ik dat dan kan combineren met een reserverol. Ik hoop echter dat dat niet gaat gebeuren, want het liefst zou ik volgend jaar weer in de Formule 1 willen racen.”

Magnussen zou bij een eventueel vertrek van Jenson Button de rol van de Brit over kunnen nemen bij McLaren, maar ook McLaren-talent en GP2-klassementsleider Stoffel Vandoorne aast op een zitje in de Formule 1 voor 2016.

Mocht Magnussen ook volgend jaar niet aan bod komen in de Formule 1 wil de Deen graag de oversteek maken naar Amerika voor een nieuwe loopbaan in de IndyCar-series. De 22-jarige Deen werkte dit jaar al aan een uitstapje naar de Amerikaanse raceklasse, maar moest die droom laten varen toen hij in Melbourne Alonso moest vervangen.

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

