GPBelgie_016car
Wat hadden de Japanners een grote mond, zo vlak voor de Grand Prix van België. Ze zouden wel even hun motor opfrissen en meteen op het niveau van Ferrari zetten.

Toen schreven we al dat de sport vaker hardhandig korte metten maakt met grootspraak.

De gereviseerde versie van de Honda-motor heeft vooralsnog de eerdere uitspraken nog niet weten te onderstrepen met snelle tijden. Jenson Button meende echter wel verbetering op motorisch vlak te merken, maar kon [of mocht] nog niet zeggen hoe groot het verschil was met de vorige configuratie van de Honda.

Ondergetekend was vrijdag aanwezig bij de vrijdagtrainingen en ik kan u vertellen dat de Honda-motor het zieligst klonk van alle blokken. Ook leek de snelheid er vanaf het begin af aan er niet in te zitten.

Omdat Honda een heleboel nieuwe onderdelen op de MP4-30 wilde schroeven, wist men al van te voren dat men een knap aantal strafpunten zou krijgen. Het werden er 105 strafpunten en dat zijn meer plaatsen dan dat er auto’s op de grid staan.

De regel dat ze tijdens de race dan nog de restschuld in moeten lossen in de vorm van tijdstraffen is gelukkig voor het tweetal vorige maand komen te vervallen.

De motorleverancier tracht de zaken te verbloemen door te stellen dat “circuits zoals Spa en Monza nu eenmaal niet bij onze auto passen“. Maar dat had men toch van te voren kunnen weten. Nu komt het over als een keutel intrekken…een hele grote dikke keutel.

Grote kans dat Honda een stap achteruit in plaats van vooruit heeft gezet…

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s