Carmen Jorda

Haar aantreden werd flink beschimpt. Geheel terecht overigens, want deze dame had tot dan toe niet veel laten zien in de wereld van de autosport. Maar nu dreigt er echt een einde aan het verblijf in de sport voor Carmen Jorda door de aanstaande overname van Renault.

Het sprookje dat ‘rijden in een Formule 1’ heet, het zal niet weggelegd zijn voor Jorda. Samen met Susie Wolff zit Carmen Jorda in een zinkend schuitje voor wat betreft het bereiken van een racestoeltje.

Niet alleen zal Renault andere coureurs op het oog hebben, ook zit het zwart-gouden team flink in de financiële problemen om überhaupt tijden en geld te besteden om Carmen Jorda te laten rijden.

Jorda: “Ik weet dat er problemen zijn, maar ik blijf gefocust op mijn dagelijkse werkzaamheden met de technici van het team. Natuurlijk is het een tegenslag als zaken niet verlopen zoals gepland, maar de Formule 1 is nu eenmaal een onzekere business.”

Over hoe ze haar carrière ziet ontwikkelen in de komende vijf jaar, antwoordde de Spaanse resoluut: “Ik richt mij op maar één ding en dat is de auto testen binnen 6 of 12 maanden. Dat is het enige waar ik aan denk.”

 

Eerder verschenen in GPPits.net van dezelfde auteur.

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

