bangkokCityTraffic

Het gesjoemel met dieselauto’s is er medeverantwoordelijk voor dat Nederland niet voldoet aan de Europese eisen voor luchtkwaliteit. Als de Volkswagens en andere automerken aan de regels zouden voldoen dan was de limiet voor schadelijke stikstofdioxide in de lucht nu bijna overal gehaald, schrijft de Volkskrant dinsdag op basis van berekeningen van Milieudefensie.

Kennisinstituut TNO stelde onlangs vast dat veel diesels vijf tot zes keer zo veel stikstofoxiden uitstoten als door de fabrikanten wordt opgegeven.

Vooral mensen die langs drukke wegen wonen lopen gezondheidsschade op. “Deze mensen leven gemiddeld 2,5 maand korter door het gerommel met uitstootnormen door autofabrikanten.”, zo huilde Anne Knol van Milieudefensie.

Aldus het artikel in het Algemeen Dagblad van 20 oktober 2015.

Ik vind het ongelooflijk dat een clubje navelstaarders anno 2015 nog altijd lekker kunnen genieten van –onterechte– subsidie, om voorstellen te poneren die vooral dezelfde belastingbetaler het vel over de oren trekken. Want hun oplossing is altijd hetzelfde; hogere belastingen!

Ongelooflijk dat deze lui ongegeneerd kunnen en mogen liegen om hun straatje schoon te houden.

Nu weer over de diesels van Volkswagen. Ja, VW heeft gesjoemeld. Maar wat Milieudefensie zegt, is dat alle diesels van alle merken sjoemeldiesels zijn. Dat is smaad/laster en zou eigenlijk moeten worden opgepakt door merken zoals BMW of Mercedes.

En hoe kan men iets dergelijks meten, wat een waanzin. Laat staan dat je het kunt berekenen!

??????????????????????????????????????????

Ten eerste gaan er zoveel mensen dood door roken, meeroken of fijnstof. Dan leven er zoveel mensen weer zoveel maanden minder door geluidsoverlast, fast-food of het missen van het EK Voetbal.

Ja, er is vervuiling. Dat zal ik niet ontkennen, maar wie ooit in een stad als Bangkok is geweest weet pas echt wat vervuiling is.

Duizeligheid, en een drukkend gevoel in mijn hoofd. Eerst dacht ik nog aan jetlag, maar het is de vervuiling in de Thaise stad met daar eeuwige files, drukte en ‘betonnen oerwoud‘. Dit staat in schril contrast met de status van Bangkok als de meest populaire stad in de wereld voor toeristen.

Laat die knuppels van Milieudefensie maar eens daar kijken, of in China.

Nogmaals, wij moeten ook nog mee betalen aan de subsidie die ze krijgen van de overheid?! Gek, maar de overheid moest toch bezuinigen? Stoppen daar mee, dan.

Dan willen we nog wel eens zien of deze ‘groene‘ stemmingmakers nog bewezen onwaarheden via de media verspreiden.

Intussen wordt het bedrijfsleven op de kosten gejaagd, moesten en moeten een hoop autoliefhebbers met hun hobby stoppen. Maar Milieudefensie mag haar handje blijven ophouden?

Waarom eigenlijk?

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s