Max Verstappen - Red Bull Junior

Dit weekeinde komt er een einde aan seizoen 2015. Een seizoen waarin Max Verstappen zijn plek in de koningsklasse van de autosport heeft verworven.

Maar terwijl enkele van zijn collega’s blij zijn, dat het einde nabij is, baalt de Nederlander voorzichtig van het feit dat Abu Dhabi alweer de laatste race van het jaar is. “Het is jammer dat dit weekend al de laatste race van het seizoen op het programma staat“, zo begint Verstappen junior dan ook zijn verhaal.

Ik had graag nog een paar weken doorgeracet! Maar gelukkig heb ik thuis een simulator waarmee ik nog even kan doorgaan tot het nieuwe seizoen weer van start gaat.

Zeer terecht ontving Verstappen veel lof van de media en ook Sebastian Vettel sprak zijn bewondering uit. Velen hebben hun keutel moeten intrekken. Max zou te jong zijn, hij zou voor ongelukken zorgen en de sport was te makkelijk geworden.

Op de enkeling na, ik noem geen namen maar Felipe “Baby” Massa is een volhouder gebleken, vindt nagenoeg iedereen dat de keuze van Dr. Helmut Marko voor de destijds 17-jarige Max de enige juiste is gebleken.

Ik heb ontzettend veel geleerd en ben erg blij met mijn eerste jaar in de Formule 1., aldus Max Verstappen.

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

