Dashcams_P1210466_wiki

                                                                                                                                                          [bron foto: Wikipedia]

Voor mijn werk rijd ik in een Iveco Daily in Nederland en België. Omdat ik onderweg zulke rare dingen meemaak, heb ik sinds een tijdje een dashcam. En de beelden deel ik graag met u.

Ook al ben ik een zeer ervaren chauffeur, dan nog heb ik te maken met andere weggebruikers die zomaar rare manoeuvres kunnen uitvoeren [en dat ook doen!]. Wanneer dit tot gevaarlijke situaties of ongelukken leidt, dan kan de camera duidelijkheid bieden bij het identificeren van de schuldige partij.

Wel moet men bij publicatie van de gemaakte video’s oppassen dat de privacy van mensen niet wordt schaadt. Als u video’s bijvoorbeeld op Youtube plaatst dienen de gezichten [officieel] onherkenbaar te zijn.

De kans dat een gezicht herkenbaar wordt opgenomen, is echter klein en zal dus in de meeste gevallen van publicatie op Youtube geen probleem zijn, mits iemand zich normaal weet te gedragen. Als iemand zelf uitstapt en achterlijk begint te doen.

Tja…

Ook wereldwijd worden dashcams steeds meer gebruikt. In Engeland worden nieuwe huurauto’s er standaard mee uitgerust. Bovendien zijn verzekeringsmaatschappijen blij met beelden van incidenten. Een video zegt meer dan een foto -achteraf- of een ingevuld schadeformulier.

Een van die rare dingen heb ik echter niet met de dashcam gefilmd, wat u in dit filmpje van december 2015 kunt zien. Of het was een defect in de sensor of er was een probleem met de massa [kabelbreuk]. Je wordt zo wel erg -onaangenaam- verrast!

Ik heb een kanaal geopend op YouTube, maar de video’s zullen ook te zien zijn op dit blog!

Alvast bedankt voor het kijken!

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

