GPBelgie_gp2_haryanto

Rio Haryanto is een nieuwe naam in de Formule 1. Tijdens testsessie in Barcelona ging het een en ander niet helemaal goed voor de Indonesiër.

De debutant ging tweemaal in de rondte, tot tweemaal toe in dezelfde bocht 5 van Catalunya. Dat moet snel beter, al zijn fouten en foutjes onvermijdelijk voor een beginner.

“Ja, ik heb fouten gemaakt tijdens de test. Maar ik hoop te leren van deze fouten om niet in herhaling te vallen. Ik heb nog twee testdagen voor de boeg, en die wil ik gebruiken om mijn vertrouwen in de auto te laten groeien in samenwerking met de technici.”

“Op woensdag was ik nog erg onder de indruk, maar dat is al een stuk beter nu. Alles is nog vrij nieuw voor me, en daarom denk ik ook dat ik nog veel beter kan.”, aldus Haryanto.

Dat de Indonesiër beter moet presteren, staat als een paal boven water. Mede-debutant en -ook nog- teamgenoot Pascal Wehrlein bleek al met een 1.25.925 [71 ronden] flink sneller dan Haryanto, die tot dusver 1.28.249 [78 ronden] wist te rijden.

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

