Mercedes_Failure_Hamilton_Hungaro2014

Lewis Hamilton had geen makkelijke middag in Bakoe. De Brit had een probleem, maar het team mocht hem geen aanwijzingen geven voor een oplossing omdat dat niet meer toegestaan is.

De Brit probeerde tijdens de race alles om het op te lossen, maar uiteindelijk loste het probleem zich vanzelf op. “Een onnodig gevaarlijk situatie“, zo vond de kampioen.

Er zijn zestien verschillende motorinstellingen, die weer uit twintig verschillende opties bestaan. Ik had dus geen flauw idee wat het probleem was, ik had gewoon een gebrek aan snelheid

In plaats van naar de baan keek ik vooral naar het stuurwiel om met de knoppen te werken. Onnodig, terwijl het team mij direct kon vertellen wat het probleem was.”, aldus een boze Hamilton tegenover SkyF1.

Oud-teamgenoot Fernando Alonso was het met de ongelukkige Mercedes-coureur eens: “Ze geven ons auto’s met Star Trek-technologie, maar onthouden ons nadere informatie omtrent diezelfde techniek. Onverenigbaar. We zijn coureurs, geen ICT’ers.”, zo vond Alonso die uitviel met versnellingsbak problemen.

De FIA had eerder bepaald dat teams veel minder informatie over de radio mochten geven. En we waren daar wel mee eens, want het liep de spuigaten uit.

Nico Rosberg zou in de GP van Italië van 2014 tijdens een vrijdagtraining zijn engineer om driving instructions te hebben gevraagd en werd Fernando Alonso verteld dat hij een andere lijn moest rijden in bocht nummer 10 op het circuit van Monza.

Dat soort zaken gingen een grens over, maar met technologieën zoals ERS, MGU-K en andere systemen zijn gewoon te complex om aan de coureurs over  te laten.

Alonso hoopt dat de FIA de communicatie tussen pitsmuur en auto nog eens onder de loep neemt…

 

 

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s