photoshop-2017-red-bull

Zoals bekend gaan de F1-auto’s er komend seizoen anders uitzien dan we gewend zijn. Alles wordt een stukje breder en dat heeft ook haar gevolgen voor de lay-outs van de circuits.

In seizoen 2017 is ‘breed‘ het magische woord. De banden worden breder, de achtervleugel wordt lager en breder, de voorvleugel wordt (nog) groter en de vloer mag een stuk groter worden gemaakt.

Juist dat laatste onderdeel is belangrijk bij het creëren van downforce, oftewel neerwaartse druk.

Om een lang technisch verhaal te vermijden, betekent dit simpel gezegd dat met name de bochtensnelheden flink stijgen. Zo is de verwachting dat de auto’s in sommige bochten maar liefst 40 km/u sneller zullen zijn dan in 2016.

De teams hebben via hun simulatorprogramma’s al ettelijke virtuele rondjes gereden. Deze gegevens worden nu gebruikt voor onderzoek naar de veiligheidsvoorzieningen op en rond de circuits. Op basis van simulaties heeft elk circuit op de kalender een lijstje met punten gekregen die moeten worden aangepast.

En dan hebben we niet eens gesproken over de fysieke belasting voor de coureurs dankzij de extra mechanische en aerodynamische grip, maar wordt het inhalen ook gemakkelijker?

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s