Max Mosley

Oud FIA-president Max Mosley, de voorganger van Jean Todt, denkt dat de ingeslagen weg niet de juiste is. Volgens hem was het slimmer geweest om meer mechanische grip te genereren en de aerodynamische grip juist zo veel mogelijk te verlagen.

Daardoor zouden de achterliggende coureurs minder last hebben van vuile lucht van voorgangers en inhalen dus een stukje makkelijker.

De veranderingen die voor seizoen 2017 zijn doorgevoerd zorgen voor rondetijden die naar schatting vijf seconden sneller zijn. Normaal gesproken werden de auto’s omwille van de veiligheid trager gemaakt. De technici hadden dan de taak om elk jaar een paar tienden van seconden terug te winnen.

Na enkele jaren werd de boel dan weer wat trager gemaakt, ware het een ‘kat-en-muis-spel‘ tussen de ingenieurs en de FIA. Die systematiek is dus overboord gekieperd.

Toch verwacht Mosley dat het aanstellen van Ross Brawn een gouden zet is. Ross Brawn heeft de sportieve leiding over de Formule 1 in handen gekregen en legt de nadruk op een betere competitie en meer ‘pure’ actie op de baan. Onder zijn leiding is de beweegbare achtervleugel, het Drag Reduction System, niet langer heilig.

En Ross Brawn lijkt ook voorstander te zijn van de budgetlimiet, een paradepaardje van Max Mosley.

Advertisements

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s