De Formule 1 zonder Bernie Ecclestone begint zich te vormen.

De nieuwe eigenaar van de koningsklasse, Liberty Media, heeft altijd al laten weten meer contact te willen met de fans. Daarom mogen de coureurs voortaan vanaf het circuit filmpjes plaatsen op onder meer Twitter, Facebook en Instagram.

Het besluit is een belangrijke vernieuwing in de sport aangezien de voormalige baas van de Formule 1, Bernie Ecclestone, sceptisch tegenover het gebruik van sociale media stond.

Ecclestone wilde dan ook de controle over al het videomateriaal behouden om er nog meer geld aan te verdienen. Maar na een ‘regeerperiode’ van ruim veertig jaar, werd de bejaarde Brit terzijde geschoven door de Amerikaan Chase Carey.

Dit is zeer goed nieuws want de jeugd bekijkt de media vooral via internet en gerelateerde kanalen.

Bernie Ecclestone beweerde drie jaar geleden nog dat de Formule 1 zich niet op jonge fans moest richten. Volgens de Brit waren jongeren commercieel namelijk totaal niet interessant. De Formule 1-baas had liever dat mannen van zeventig naar de races in de hoogste autosportklasse kijken, omdat ‘ze geld genoeg zouden hebben om een Rolex (FIA-sponsor) te kopen’.

Die hebben tenminste genoeg te besteden.”, zo zei Bernie dus.

Iemand met zo weinig visie kan beter maar stoppen en dat is bij deze (gelukkig) ook gebeurd.

Advertisements

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s