Voor het eerst in drie jaar staat er geen Mercedes-coureur bovenaan in de WK-stand. Ferrari lijkt het lek boven te hebben en Mercedes volgt op een afstand.

Hoe groot die afstand is zal moeten blijven in China, waar de tweede Grand Prix van start zal gaan.

De achterstand zou meevallen. Vooral omdat Melbourne toch een ‘aparte’ is op de kalender, dus in China kan alles weer anders zijn.

Het Shanghai International Circuit vereist een mix van weinig luchtweerstand en (toch) voldoende downforce. Aan de ene kant zijn er de lange, snelle doordraaiers en de korte stops waar accelererend vermogen belangrijk is, aan de andere kant kent de Chinese baan één van de langste rechte stukken van de kalender.

In China zal blijken wat de Ferrari-motor echt waard is. Of dat Mercedes nog altijd de beste motor heeft.

De huidige kampioen is in het Aziatische land op zoek naar haar 75 pole position in 150 starts. Dat zou een leuk voorschot kunnen zijn om de kritieken van Melbourne weg te spoelen. Mercedes werd vooral bekritiseerd vanwege haar beslissing om Hamilton te vroeg binnen te halen voor een bandenwissel.

Bij Mercedes had men gedacht dat Verstappen snel de pits in zou duiken, maar dat gebeurde niet. In plaats daarvan zat Hamilton rondenlang vast achter de Red Bull. Toto Wolff uitte zijn frustratie door op een tafeltje te beuken [video].

Ferrari is beter“, aldus teambaas Toto Wolff. “Het is aan ons om harder te werken en de achterstand in te lopen. In de Formule 1 kun je nooit achterover leunen.”

De woorden van Wolff lijken eerder een waarschuwing aan het adres van Ferrari, dan een ‘motivational speech‘ voor zijn medewerkers. Niemand die gelooft dat Ferrari in één winter twee seconden goed heeft gemaakt op Mercedes…

 

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s