De politiek is nooit ver weg in de Formule 1. Nadat Ferrari ‘vragen stelde‘ over de ophanging van Mercedes en Red Bull, greep de FIA in en semi-actieve ophanging van Mercedes verboden.

Ook Red Bull reed met een dergelijk variant, dus het was wel te verwachten dat de Oostenrijkers aan snelheid zou inboeten.

Dat systeem was namelijk zo geweldig dat het op hoge snelheid de rake van de auto veranderde. Bij lage snelheden c.q. bochten had je dan meer rake, en dus meer downforce, terwijl je op de rechte stukken en lange doordraaiers van een hogere topsnelheid kon genieten.

Red Bull bleef niet stil zitten en kwam met een doorontwikkelde achterwielophanging, die echter voor een constante onbalans zorgt. Mercedes is nog steeds snel, maar heeft de bandenvreter weer terug gekregen en zag Ferrari de eerste race winnen.

Nu lijkt het erop dat de Italianen een koekje van eigen deeg krijgen. RTL Duitsland toonde beelden waarop te zien was dat de vloer van de Ferrari SF70H vlak voor de achterwielen heel erg doorbuigt.

Als de mensen het al konden zien op de televisie, dan zullen Red Bull en Mercedes zeker toehappen. We houden u op de hoogte!

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s