Stoffel Vandoorne zal zondag een gridstraf van 15 posities opgelegd krijgen na weer problemen van zijn Honda-motor.

Zowel Alonso als Vandoorne kregen een geüpdatete MGU-H na de eerdere problemen in Bahrein. De testsessie daarna bleek hoopgevend, maar dat was te prematuur.

Tegen het einde van de eerste vrije training in Rusland parkeerde de snelle Vlaming zijn MCL32 in zijn box, omdat hij geen vermogen meer had. Honda ontdekte opnieuw probleem, en ditmaal was de MGU-K aan de beurt.

Deze werd vervangen zodat Vandoorne zijn meters kon maken in de VT2, ook omdat er niet genoeg tijd was tussen de twee vrije trainingen om individuele onderdelen te vervangen. Hierdoor zal Vandoorne wel gebruik kunnen maken van de nieuwe MGU-H-specificatie waarmee hij 81 probleemloze ronden kon afleggen tijdens de eerdere test in Bahrein.

Door de motorwissel overschrijdt de Belg de limiet van vier MGU-H’s en vier turbo’s per seizoen al na vier races dit jaar!

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s