Brawn, de voormalig technisch directeur van Ferrari en oud-teambaas van Brawn GP en Mercedes, heeft de taak om van alle aangeleverde concepten één sluitende motorformule te maken waar alle teams zich in kunnen vinden.

De huidige 1.6 liter V6-turbomotor zal weer als basis voor de nieuwe motor vormen. Daarnaast dringen de autofabrikanten aan op een tweede turbo, omdat die het geluid van de motoren ten goede zou komen.

De MGU-H zal waarschijnlijk verdwijnen. Dit onderdeel, ook wel e-turbo genoemd, laat de turbocharger draaien bij lagere toeren.

De MGU-K, het systeem dat energie die vrijkomt bij het remmen hergebruikt, zal behouden blijven. Volgens Auto Bild zouden de nieuwe motoren rond de 1.200 pk moeten gaan produceren.

De bal ligt nu bij Brawn.

Hij heeft het laatste woord over het concept. Brawn liet in Canada al aan Motorsport weten dat de Formule 1 niet per se de richting van de autoindustrie wil volgen. Hiermee geeft hij aan dat de trend van de hybride motoren en elektrische aandrijving geen noodzakelijk goed is voor de motorreglementen.

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s