Even logisch als pragmatisch, hoewel het een beetje crimineel overkomt. Maar het is een legale oplossing van het Duitse Ubitricity

De straten staan vol met lantaarnpalen die louter licht staan te geven. Ubitricity bedacht een tweede functie om de leeggeraakte accupakketten van plugin-hybriderijders en ev-rijders weer te vullen.

Voordelen

Na één aanvraag komen er drie van die quasi-onzichtbare laadmogelijkheden, er worden namelijk geen plaatsen voor elektrische auto’s gereserveerd. Het ombouwen van een lantaarnpaal naar laadpunt kost 20 à 30 minuten. Het plaatsen van een reguliere laadpaal duurt veel langer en kost ook veel meer. Deze oplossing is tot 10 keer goedkoper.

Nadelen

Geen voordeel zonder nadeel. Er zit geen intelligentie in de lantaarnpaal, dus het gebruik van een laadkabel met een kastje met regeleenheid is noodzakelijk. De kabel moet je dan van Ubitricity kopen, die er forse bedragen voor rekenen.

Een ander nadeel is de laadtijd. Het bedrijf kon niet aangeven hoelang het duurt om de accu van bijvoorbeeld een Renault Zoë op te laden.

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s