Nu Renault de nieuwe motorleverancier is geworden voor 2018 dan men dat er geen hindernis mee zou zijn voor Fernando Alonso om bij te tekenen, maar tot een akkoord is het nog niet gekomen.

Een belangrijke voorwaarde voor een verlenging was immers dat McLaren voortaan een betrouwbare krachtbron zou gebruiken.

Daarop werd het Japanse Honda als een te hete aardappel doorgeschoven naar Toro Rosso, terwijl Renault van Red Bull Racing Carlos Sainz jr. als ‘goedmakertje‘ mee kreeg voor een jaar.

Iedereen blij zou je dan denken.

Toro Rosso heeft nu de status van ‘fabrieksteam’ en kan nu makkelijk worden verkocht door Red Bulls Dietrich Mateschitz. Carlos Sainz hoeft niet meer te ploeteren in een technisch achterhaalde auto en kan nu aan zijn carrière werken.

En McLaren behoudt Fernando Alonso die op zijn beurt nu voor overwinningen kan rijden…Of toch niet?

En het gaat natuurlijk om geld. Alonso gaat er niet graag op achteruit, maar zal wel moeten.

Ten eerste moet McLaren zelf het geld opbrengen.

Waar Honda nog een deel van het salaris betaalde, doet Renault dat niet. Ook moet McLaren nu ook voor de motor gaan betalen.

Ten tweede wil de Spanjaard een contract voor maar één jaar. Als de auto ondanks alle inspanningen niet goed genoeg is, wil Fernando makkelijk kunnen opstappen.

Na 2018 lopen dan diverse contracten af, onder meer die van Valtteri Bottas, Max Verstappen en Daniel Ricciardo.

Advertenties

Over frankyremtlaaaat

Crazy about cars en autosport. Writer for gppits.net and photographer with own blog (frankyreinphotography).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s